siput babi..

Posted by Lieza Sakura | 9:01 PM

Seekor siput babi masuk kedalam sebuah bar. malangnya kerana polisi ketat bar tersebut yg tdk membenarkan mana2 siput utk masuk, pengurus bar tersebut lalu menendang siput babi itu keluar..

Setahun kemudian siput babi tersebut memasuki semula bar tersebut dan bertanya kpd pengurus bar tersebut, "hey, kenapa tendang sy keluar?!"

P/s:siput tu slow sangat..setahun baru sampai ke bar tu balik selepas kena tendang.

teka-teki:
kenapa siput babi gerak lambat sangat?

jawapan:
sebab sambil gerak..dia berfikir..dia ni siput @ babi....

curang 3 kali jer..

Posted by Lieza Sakura | 8:59 PM

Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumursedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahunperkahwinan mereka yg ke 50 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri danbekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suamiisteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Sisuami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria,selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh,abang amat menyanyang Maria, tapi ada satu perkara yg asyikbermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya.Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curang dgnabang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenungpanjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Yaabang, Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahajaselama ni"

"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak lamarah, dah tua dah dan memang berniat utk memaafkanisterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahanjer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkanmasa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun,kita susah sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas olehbank"

"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isterimenyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Mariapergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumahkita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm..sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan mariakerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak", kata sisuami, " Kali ke 2 pulak?"

"Abang ingat tak, abang hampirmenemui maut sebab ketumbuhan dalam otak pembedahan?" si isterimenyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu,abang pasti ingat yg Maria ada pergi jumpa doktor pakar tu dan esoknya,dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."

"Ohmaria, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkanmaria sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan keranasayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si TanSri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang,ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abangperlukan 248 undi lagi...."

Tan Sri pengsan kat situ jugak...